Co zrobić, żeby szybciej zasnąć ? 7 skutecznych sposobów

Po dniu pełnym wrażeń przychodzi czas na sen. Kładziesz się do łóżka, łaknąc odpoczynku i snu, a tu… nic. Leżysz i leżysz, a sen nie nadchodzi. Bezsenność to problem, który dotyczy coraz większej ilości ludzi na całym świecie. Nowoczesny, szybki tryb życia wpływa na to, że nie umiemy odpoczywać, bądź na ten odpoczynek nie mamy czasu. Sen traktujemy jako zło koniecznie, w związku z tym nie zwracamy uwagi na czynniki istotne dla procesu zasypiania…

1. Ważne jest miejsce

Do spania niezbędny jest nam dobry materac, który dobierzemy według własnej preferencji. Istnieje wiele rodzajów materaców, które zaspokoją potrzeby każdego, niezależnie od tego czy lubimy spać na miękkim czy twardym podłożu.

warto zerknąć:  Co zrobić z jajek? Pomysły na potrawy z jajek

Wielkość łóżka także dostosuj do swoich potrzeb. Upewnij się, że Twoje nogi nie wystają poza łóżko, a zmiana pozycji podczas snu dokonuje się bezproblemowo. Zadbaj także o wygodny komplet pościeli i poszewki z przyjemnego materiału. Niech w sypialni zamontowane będzie spokojne, nastrojowe oświetlenie, a temperatura w pokoju taka jaką lubimy.

wygodne łóżko w sypialni

2. Pozbądź się niepotrzebnego sprzętu

Z sypialni pozbądź się całego sprzętu RTV. Zazwyczaj kojarzy nam się on z pracą lub z masą niezałatwionych jeszcze spraw. Dodatkowo sprzęty elektroniczne wpływają niekorzystnie na jonizację powietrza, co utrudnia nam relaks i może powodować bóle głowy.

warto zerknąć:  Wpływ odżywiania na kondycję piersi

3. Zadbaj o atmosferę

Zadbaj, aby w sypialni panował spokój i cisza. Wyciszenie się przed snem jest dla naszego organizmu bardo ważne. Uspokajając nasze zmysły i nerwy, mamy większą szansę na dobry sen.

cisza w nocy

4. Przejdź na dietę

Zdrowa i lekkostrawna dieta wyreguluje pracę naszego organizmu i nie będzie go obciążać. W związku z tym 2-3 godziny przed snem zjedzmy nasz ostatni posiłek, wystrzegając się dań tłustych, bogatych w cukier, kofeinę i teinę. Pijmy za to dużo wody i ziół, które pomagają uporać się ze stresem.

5. Pozwól sobie na relaks

Przed snem postarajmy się odprężyć. Posłuchajmy więc spokojnej muzyki, medytujmy, rozciągajmy nasze ciało. Jeśli sen nie nadchodzi, warto wziąć do ręki książkę i poczytać, aż zmęczenie nie zamknie nam oczu.

warto zerknąć:  Gotowanie na parze - sprawdzone przepisy na zdrowe i pyszne potrawy

6. Dotleń organizm

Ćwiczenia fizyczne, spacery i przebywanie na świeżym powietrzu na pewno ułatwi nam proces zasypiania. Dotleniony i zmęczony ćwiczeniami organizm będzie potrzebował czasu na regenerację – czyli snu.

joga sposobem na sen

7. Unikaj drzemek

Nawet jeśli w ciągu dnia czujemy się zmęczeni ? unikajmy drzemek. Zaburzają one postrzeganie czasu przez nasz organizm. Po uciętej drzemce w południe możemy być pewni, że sen nie nadejdzie tak szybko jakbyśmy chcieli, bo nasz organizm będzie jeszcze wypoczęty.

Aby sen nadszedł szybko i dał nam rzeczywisty wypoczynek, musimy pamiętać, aby w miarę możliwości przed snem wykonywać czynności z pewną regularnością. To dla naszego organizmu będzie znak, że zbliża się pora na sen.