Awaria w Renault

Popularne awarie, usterki w autach Renault

Zamierzasz kupić samochód marki Renault? A może masz już to francuskie auto i zastanawiasz się, jakie naprawy będą Cię czekać? W takim razie sprawdź, jakie są najpopularniejsze usterki w samochodach Renault i dowiedz się, jak im zapobiegać.

  1. Tylna belka ? wymiana, naprawa lub regeneracja
  2. Silnik 1.9 dCi i 1.9 dTi
  3. Awarie pilotów
  4. Wycieki olejów
  5. Usterki osprzętu elektronicznego

1. Tylna belka ? wymiana, naprawa lub regeneracja

Serwis tylnej belki w Renault to popularna usterka we francuskich samochodach, w szczególności w takich modelach, jak Scenic, Laguna, Kangoo, czy Megane, o czym można przeczytać na wymianatylnejbelki.pl/cena-naprawy-belki/naprawa-tylnej-belki-renault. Wynika to z faktu, iż w tych samochodach często stosuje się tylną belkę skrętną, która choć posiada wiele zalet wpływających na zawieszenie, to cechuje się też dużą awaryjnością.

Powodem tak częstych usterek tylnej belki są łożyska igiełkowe, które szybko ulegają zużyciu, czego większość kierowców nie sprawdza na bieżąco. A jak się dowiedzieć, że to łożyska są do wymiany? Należałoby podnieść samochód i zobaczyć, czy wstępuję luzy na kole, a co za tym idzie ? nie obędzie się bez wizyty w warsztacie samochodowym.

Jak temu zapobiec? Należałoby wymieniać łożyska co ok. 60 tys. przejechanych km. To zapewni prawidłowe funkcjonowanie tylnej belki bez konieczności jej wymiany. A co, jeśli nie uda się tego wymienić na czas? Jeśli szybko udasz się do doświadczonego serwisu, możliwa będzie jedynie regeneracja tego elementu zawieszenia. W gorszym przypadku czeka Cię naprawa, a jeśli zignorujesz objawy zużycia łożysk igiełkowych, istnieje duże prawdopodobieństwo, że konieczna będzie wymiana belki skrętnej w Renault.

Awaria w Renault

2. Silnik 1.9 dCi i 1.9 dTi

Jeśli należysz do osób, które dbają o swoje auto i co pewien czas wykonują w nim gruntowny przegląd (nie tylko taki wymagany przez przepisy), nie musisz martwić się o to, że tylna belka skrętna w Twoim aucie będzie wymagać naprawy.

Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, że nie poleca się francuskich samochodów Renault wyposażonych w silnik 1.9 dCi oraz 1.9 dTi. A czemu? Ponieważ w silnikach wysokoprężnych 1.9 dTi koszt wymiany rozrządu jest bardzo wysoki, natomiast w silnikach 1.9 dCi często dochodzi do awarii turbosprężarek. W obu przypadkach koszt naprawy jest bardzo wysoki, dlatego o wiele bardziej opłaca się postawić na bezproblemowy silnik benzynowy, szczególnie, że ten rodzaj silników w autach Renault dobrze współpracuje z instalacją LPG.

3. Awarie pilotów

Może nie tak kosztowne, ale równie irytujące wielu kierowców aut marki Renault, są częste awarie pilotów, które uniemożliwiają otwarcie samochodu. Przyczyną tych awarii jest nieszczelna guma znajdująca się przy antenie dachowej, co powoduje zalanie odbiorników podczerwieni.

4. Wycieki olejów

Niestety, w tych pojazdach należy zwracać większą uwagę na wycieki olejów z silników, skrzyni biegów oraz z układu chłodniczego. Przyczyną wycieków oleju z silników może być zużyta uszczelka, a w przypadku układu chłodniczego najczęściej jest to spowodowane rozszczelnieniem samej chłodnicy lub przewodów chłodniczych.

5. Usterki osprzętu elektronicznego

Usterki, które nie generują aż tak wysokich kosztów napraw, ale za to często pojawiają się w przypadku aut marki Renault, to awarie osprzętu elektronicznego. Najczęściej będzie to dotyczyć alternatorów, cewki zapłonowej oraz silniczka krokowego.

zostaw komentarz