Popularna naprawa aut francuskich? ..tylna belka w Peugeot 206


Każda marka samochodów ma swoje zalety i wady, w tym często – charakterystyczne usterki. Jakie są najczęstsze w przypadku samochodów francuskich? Co takiego najczęściej się psuje i dlaczego tylna belka? Jak wygląda to w przypadku samochodu Peugeot 206? Wyjaśniamy!

Peugeot 206

Samochód Peugeot 206 należy do samochodów osobowych klasy B, które produkowane są przez francuski koncern PSA. To 3- i 5-drzwiowy hatchback, idealny do jazdy po mieście. Jest też wersja CC cabrio-coupe, sedan, a nawet – kombi. Premiera samochodu odbyła się w 1998 roku i mimo, że produkcja została zakończona w 2012 roku, to jest to samochód, który wciąż cieszy się ogromną popularnością na rynku wtórnym.

warto zerknąć:  Regeneracja tylnej belki - co musisz wiedzieć zanim wybierzesz serwis?

Klienci doceniają auto przede wszystkim za jego stylistykę. Mimo upływu lat wciąż wygląda nowocześnie. Co więcej, samochód ten rzadko ulega awariom, które zmusiłyby do wezwania lawety, a nawet jak coś się dzieje – części do auta są tanie. W dodatku na aucie rzadko kiedy pojawia się korozja. Oczywiście mowa o autach bezwypadkowych.

Mimo wielu zalet posiada jednak i wady. W tekście skupimy się głównie na tym, co dotyka także inne samochody marki, a mowa o zawieszeniu. We francuskich samochodach jest ono bowiem dość zawodne. Tylna belka w Peugeot 206 i jej uszkodzenie to klasyka wg serwisów samochodowych. Jak to rozpoznać i sobie z tym poradzić? Podpowiadamy!

Peugeot 206 cc

Tylna belka w samochodach Peugeot

Czym jest owa tylna belka? Na wstępie warto zaznaczyć, że wchodzi ona w skład dobrego zawieszenia, które zostało zestrojone tak, by tłumić wszelkie niedogodności wywołane przez dziury w drodze oraz zagwarantować lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Niestety z uwagi na stan dróg i trudne warunki atmosferyczne, zawieszenie to bardzo szybko się niszczy. Układ składa się z kilkunastu elementów, z czego najważniejsze to: poprzecznica, czopy lewy i prawy, łożyska igiełkowe, wahacze, drążki skrętne. Najpierw niszczeje gumowe uszczelnienie.

warto zerknąć:  Popularne awarie, usterki w autach Renault

Jak rozpoznać, że z tylną belką jest coś nie tak? Objawów może być kilka. Najczęściej przechylają się tylne koła na kształt (/\). Może zacząć się również od stukania, zgrzytania, wpadania kół w wibracje. Chociaż nie zawsze. Korozja w elementach spowodować może zesztywnienie zawieszenia, a wówczas może to nie dawać żadnych widocznych i słyszalnych objawów.

Usterka tylnej belki w samochodzie Peugeot 206

Najważniejsze, gdy już posiada się samochód z tego typu zawieszeniem, jest regularne kontrolowanie jego stanu. Najlepiej po przejechaniu 120 tys. km wymienić łożyska tylnej belki. Mówi się jednak, że w Polskich warunkach nawet i po 50 tys. km. Niestety niewiele osób o tym myśli. Wówczas dochodzi do znacznie gorszych zniszczeń. Łożyska się zużywają, a w maglownicy pojawiają się luzy. Jazda samochodem pomimo takiej usterki może skończyć się uszkodzeniem czopów belki. Później jest już tylko gorzej. Właśnie dlatego należy regularnie zgłaszać się do warsztatów, które regenerują tylną belkę, przedłużając jej trwałość. Tylko w ten sposób można być pewnym, że zadba się o jej dobry stan, a w efekcie – o własne bezpieczeństwo.

warto zerknąć:  Wyciągarki samochodowe ? dobre rozwiązanie