Jak naprawić auto po gradobiciu?

Natura bywa nieprzewidywalna i możemy się o tym przekonać, kiedy oglądamy swój samochód po gradobiciu. Zwykle najbardziej uszkodzony jest dach, jednak również na masce i innych elementach karoserii znajdują się dziesiątki rys. Wielu specjalistów będzie próbowało nam zaoferować wymianę całego dachu. To jednak rozwiązanie bardzo drogie i – wbrew temu, co usłyszycie – łatwe do zauważenia.

Czasami spotkać się można z opinią, że dachu, który ma setki wgnieceń nie da się naprawić. Taki jest niestety zwykle skutek gradobicia. W takich wypadkach mechanicy proponują często wycięcie tego elementu karoserii i zamontowanie nowego. Niestety, znacząco obniży to cenę samochodu przy sprzedaży, ponieważ łatwo będzie można zauważyć szpachlę i łączenie elementów. Istnieją jednak inne sposoby. Jedna z metod to usuwanie wgnieceń bez lakierowania. Pozwala ona na znaczne obniżenie kosztów przy zachowaniu wysokiej estetyki wykonania.


Naprawa samochodu po gradobiciu

Bezinwazyjna naprawa

Większość drobnych wgnieceń można usunąć nawet bez konieczności lakierowania, co znacząco obniża koszty. Warto zauważyć, że czas naprawy zostaje również skrócony, ponieważ nie ma konieczności demontażu, szpachlowania i malowania. Na szczęście coraz więcej firm ma to rozwiązanie w swojej ofercie.

Z lakierowaniem

W niektórych przypadkach będziemy mieć jednak do czynienia ze zbytnim uszkodzeniem lakieru i konieczne będzie lakierowanie. W takim wypadku również warto się pokusić o profesjonalne naprawienie wgniecenia, ponieważ pominiemy etap szpachlowania. Tym samym będzie to rozwiązanie bardziej estetyczne.

Na czym polega naprawa

Technika stosowana przez profesjonalne warsztaty nosi nazwę PDR (z ang. Paintless Dent Repair). Ma ona dwa warianty. W pierwszym konieczne jest masowanie blachy za pomocą specjalistycznego narzędzia, które nazywane jest „heblem”. Blachę masuje się od wewnątrz, by przywrócić jej poprzedni kształt. W celu naprawy dachu konieczne jest zdjęcie podsufitki. W przypadku innych elementów karoserii nie ma konieczności demontażu czegokolwiek.

Druga metoda oparta jest na zastosowaniu kleju i małego narzędzia. W tym wypadku wyciąga się całość wgniecenia do góry. Jest ona stosowana w tych miejscach, do których hebel nie może dotrzeć. Jest ona również mniej inwazyjna.

Metody naprawy wgnieceń są bezpieczne i pozwalają na estetyczne, a także tanie rozwiązanie problemu. Praktycznie w każdym przypadku warto starać się o uratowanie swojej blachy, ponieważ jest to znacznie bardziej korzystne z ekonomicznego punktu widzenia. Nie warto wierzyć w to, że zawsze konieczna jest wymiana dachu. Współczesna technologia umożliwia bowiem usunięcie nawet głębokich wgnieceń bez konieczności demontażu. Szukajmy więc dobrych, autoryzowanych warsztatów, w których otrzymamy usługi najwyższej jakości.