Czy sauna wpływa na odchudzanie

Podejmując kroki w kierunku odchudzania niejedna osoba bierze pod uwagę różne środki dostępne na rynku, od farmakologicznych po zupełnie, jakby się mogło wydawać neutralne takie jak sauna. Tymczasem wiele kobiet i mężczyzn wierzy że korzystanie z sauny powoduje trwałą redukcję wagi, ale czy faktycznie tak jest?, jak to właściwie i na co działa? Jak w rzeczywistości wpływa na proces odchudzania.

Istnieje kilka rodzajów saun, jednak sposób korzystania z nich ma niezwykle ważne znaczenie, ponieważ może wpłynąć pozytywnie, ale i również negatywnie na cały organizm.

Rodzaje saun

W klubach fitness, siłowniach, lub w innych obiektach odnowy biologicznej można spotkać sauny różnego rodzaju, ale czy faktycznie sauna wpływa na odchudzanie?

warto zerknąć:  Jak dbać o zdrowie wiosną i się nie przeziębić? Przepisy

W Saunach fińskich, tak zwanych suchych, temperatura sięga 110°C, a wilgotność jest bardzo niska. W kabinie znajdują się co najmniej trzy stopnie. Zaleca się więc, aby osoby początkujące korzystały z najniższego stopnia, ponieważ temperatura w tym miejscu jest najniższa. Bardzo wysoka temperatura panująca wewnątrz przyczynia się do pobudzania krążenia, a wydzielany pod jej wpływem pot pomaga w wydalaniu toksyn z organizmu.

Sauna parowa jest wyposażona w generator pary, przez co wewnątrz istnieje duża wilgotność powietrza. Temperatura wewnętrzna oscyluje w granicach od 43 ? 50°C. Korzystanie z niej jest szczególnie wskazane u osób miewających problemy z drożnością dróg oddechowych, lub niegroźne dolegliwości reumatyczne. Podwyższona wilgotność działa również korzystnie u osób z problemami skórnymi.

Kobieta siedząca w saunie

Jak korzystać z sauny?

Sauna wbrew pozorom ingeruje w funkcjonowanie całego organizmu, dlatego niezwykle ważne jest odpowiednie przygotowanie, nawet kilkanaście minut przed wejściem do sauny. Po pierwsze należy dokładnie osuszyć ciało w przypadku wcześniejszej kąpieli w basenie, i przygotować je na wejście do gorącego pomieszczenia. Po wejściu do sauny należy usiąść na najniższym szczeblu, i ugiąć nogi w kolanach.

warto zerknąć:  Kilka sprawdzonych trików na to jak powiększyć oczy

Na początku należy ograniczyć czas do minimum, ponieważ zbyt długie przebywanie w saunie może powodować problemy z sercem lub omdlenia. Tuż po wyjściu z sauny należy ochłodzić organizm. Najlepiej robić to stopniowo, można najpierw udać się do chłodnego pomieszczenia, a następnie wziąć chłodny prysznic, kierując go od kończyn po serce. Po wykonanych czynnościach, można ponownie skorzystać z sauny, tym razem wybierając wyższy poziom.

Bezwzględnie nie można korzystać z sauny gdy istnieją zaawansowane infekcje, nowotwory, różne rodzaje astmy, zakrzepica lub ostre dolegliwości reumatyczne.

Sauna nie odchudza

Podczas przebywania w saunie organizm traci dużo wody. Wchodząc na wagę, tuż po seansie można zauważyć znaczny jej spadek. Prawda jest jednak taka że, korzystanie z sauny nie wpływa bezpośrednio na utratę tkanki tłuszczowej. Chwilowa utrata wagi jest raczej wynikiem utraty wody. Uzupełnienie jej powoduje powrót do pierwotnego stanu.

warto zerknąć:  Jak dbać o cerę tłustą?

Faktem jest że sauna działa wspomagająco na proces odchudzania, jednak nie powoduje go. Pozytywne rezultaty uzyskuje się wraz z odpowiednio dobraną dietą, a korzystanie z sauny niesie za sobą szereg pozytywnych konsekwencji, takich jak dobroczynny wpływ na psychikę, i działa niezwykle odprężająco po wysiłku fizycznym lub umysłowym.

1 komentarz

  1. MelB Odpowiedz

    To raczej taka iluzja, że sauna odchudza. Wg mnie tylko dieta i ruch mogą odchudzić.

Zostaw komentarz