Hostessy to nie tylko ładne i zgrabne dziewczyny, które stoją w szpilkach i uśmiechają się do potencjalnych klientów… Profesjonalne hostessy są wyszkolone do tego, aby bez problemu nawiązywać kontakt, zachęcać ludzi do zapoznania się z ofertą marki oraz informować o zaletach naszej firmy. W artykule opowiemy, dlaczego jeszcze warto je wynająć oraz jakie hostessy powinniśmy wybrać.
Dlaczego warto wynająć hostessy?
Rola hostess na targach i wszelkiego rodzaju eventach jest bardzo istotna. Przede wszystkim są one wizytówką i żywą reklamą firmy. Osoba, która przychodzi na targi, najpierw zauważy hostessę, a dopiero później (o ile ta, będzie wystarczająco przekonująca) zapozna się z informacjami dotyczącymi naszej marki. Hostessy mogą także promować naszą firmę, rozdając ulotki, różne gadżety lub rozwiązując z klientami specjalnie przygotowane na tę okazję quizy.
Ponadto targi często odbywają się w miejscowościach znacznie oddalonych od siedziby naszej firmy, dlatego nie zawsze jesteśmy w stanie wysłać na nie odpowiednie osoby. Tu znów z pomocą przychodzą hostessy, które wystarczy odpowiednio przeszkolić, a na pewno zaprezentują naszą markę w jak najlepszym świetle.
Hostessy na targi ― gdzie szukać?
Hostessy na targi lub konferencje możemy wynająć na dwa sposoby. Pierwszy, to samodzielne utworzenie ogłoszeń i opublikowanie ich w Internecie. Jednak w tym przypadku nie mamy pewności, czy wybrane przez nas osoby na pewno będą nadawały się do tego zadania. Poza tym organizacja eventów bywa bardzo czasochłonna, więc nie zawsze znajdziemy chwilę na to, aby zająć się jeszcze szukaniem hostess.
Drugi pomysł to skorzystanie z agencji modelek i hostess, takich jak www.essentialmodels.pl, które posiadają bazę osób odpowiednio przygotowanych do pracy na targach i konferencjach. Dużą zaletą takich agencji jest fakt, że hostessy i hości, którzy tam pracują, nie tylko muszą mieć dobrą aparycję, ale także być osobą bardzo kontaktową, śmiałą i najczęściej z niemałym doświadczeniem w tej branży.
Jaką hostessę/hosta wybrać?
Wybór odpowiedniej hostessy/hosta odgrywa kluczową rolę w promocji marki na targach. To w końcu ta osoba ma mieć pierwszy kontakt z naszymi potencjalnymi klientami. Nie ma co oszukiwać, bardzo ważną rolę odgrywa tutaj wygląd zewnętrzny, który może albo przyciągać, albo odpychać osoby przychodzące na targi. Dlatego warto postawić na zadbaną i zgrabną hostessę.
Jednak najważniejszą cechę jaką powinna posiadać osoba reprezentująca naszą markę na targach jest łatwość nawiązywania kontaktów. Hostessa powinna być śmiała i wygadana, ale również kulturalna i bystra, aby bez problemu poradziła sobie z niezbyt przyjemnymi sytuacjami, których niestety nie brakuje podczas takich wydarzeń. Warto także zadbać, aby wybrana przez nas hostessa lub host potrafili porozumieć się przynajmniej w jednym języku obcym, najlepiej angielskim. W końcu na targi przyjeżdżają nie tylko klienci z różnych stron Polski, ale i z całego świata. Bardzo ważne jest także doświadczenie, osoba na tym stanowisku powinna mieć już wcześniej styczność z takimi wydarzeniami, aby wiedzieć, jak funkcjonują tego typu eventy oraz jak podejść do potencjalnych klientów.