Szkolenia z obsługi klienta drogą rekomendacji

Szkolenia z obsługi klienta drogą do rekomendacji

Pozyskiwanie nowych klientów nie zawsze musi opierać się na bezpośredniej walce z konkurencją. Współczesny przedsiębiorca nie musi być myśliwym… może zostać farmerem. Budowanie długotrwałych i dobrych relacji z klientami prowadzi do tego, że chętnie będą nas oni polecać swoim znajomym, ponieważ będą chcieć, by także oni mieli okazję skorzystać z najwyższej jakości usług, które zostały już sprawdzone. Takiej reklamy nie sposób przecenić.

1. Jak zdobyć potrzebną wiedzę?

Pozyskiwanie klientów drogą rekomendacji nie jest zadaniem prostym i wymaga pracy. Kiedy jednak nam się uda, zyskujemy partnerów biznesowych, którzy nie mają już tylu obiekcji i są pozytywnie nastawieni do współpracy z nami, ponieważ zostaliśmy poleceni przez osoby, którym ufają. Jednak, aby nasze działania były efektywne, konieczne jest również uzyskanie wiedzy, która będzie niezbędna w kontakcie z innymi przedsiębiorcami i klientami.

Kiedyś miałem okazje być uczestnikiem szkolenia z komunikacji w akademii biznesu 4change (tutaj więcej o szkoleniu: www.4change.pl/szkolenie/index/jak-wazna-jest-komunikacja), na którym dowiedziałem się, jak budować sieć kontaktów i zachęcać ludzi do tego, by rekomendowali mnie wśród swoich znajomych.

2. Dobry produkt

Jeśli chcesz, by inni polecili Cię swoim bliskim, sami muszą być zadowoleni z Twoich produktów i usług. Na szkoleniach z komunikacji można się dowiedzieć, jak ważne jest tworzenie długotrwałych relacji, które w przyszłości zaowocują kolejnymi kontraktami. Ważne jest to, byś podszedł do klienta profesjonalnie i zadbał o to, by był zadowolony. Nie ma lepszego kapitału do budowania relacji niż satysfakcja z biznesu.

3. Ciepły kontakt

Czasami zdarza nam się, że chcemy otrzymać jakiś ważny kontrakt, jednak nie jest to proste, ponieważ wiele osób ma również podobne aspiracje. Sprawa ulega znacznemu uproszczeniu, jeśli bliski znajomy osoby decyzyjnej nas poleci. Jego autorytet ma wielką moc. Z tego właśnie względu ważne jest to, byśmy starali się jak najlepiej zadbać o potrzeby naszych dotychczasowych klientów.

Pamiętajmy jednak o tym, że po otrzymaniu rekomendacji musimy się wywiązać ze zlecenia bez zarzutów. Osoba, która nas poleciła, poręczyła bowiem swoim słowem za nas. Jeśli nadszarpniemy to zaufanie, możemy już więcej takiej pomocy nie uzyskać.

4. Wezwanie do działania

Wielu z nas odczuwa lekką niechęć do proszenia o przysługę swoich znajomych i klientów, ponieważ uważamy, że może to być odczytane jako coś nachalnego. Na szkoleniach można dowiedzieć się, jak zmienić to nastawienie i zyskać umiejętności, dzięki którym będziemy w stanie przekonać kogoś, by polecił nas swoim bliskim, by to także oni skorzystali z najwyższej jakości usług, jakie oferujemy. Warto poświęcić czas na to, by kształtować swoje umiejętności komunikacyjne, ponieważ w dłuższej perspektywie przyniosą nam one znaczące zyski.

zostaw komentarz