Jak szukać agencji, która zaprojektuje nam logo, logotyp firmy?

Jak szukać agencji, która zaprojektuje nam logo, logotyp firmy?

Każdy wie, że logo jest tym, dzięki czemu zapamiętujemy i rozpoznajemy daną markę. Właśnie dlatego powinno być przemyślane, dobrze wykonane, niezmienne i pojawiać się na wszystkich materiałach reklamowych firmy. Warto więc nie projektować go samemu, a zlecić jego wykonanie komuś, kto się tym zajmuje na co dzień i ma w tym doświadczenie. Jednakże, kogo do tego nająć? Jak i gdzie szukać agencji, która będzie najlepsza?

Projektowanie logotypów firmy

Jak już wspomniano we wstępie, logo jest bardzo istotne, w związku tym nie silmy się na samodzielne jego projektowanie i wykonywanie go w pierwszym lepszym programie graficznym. Po druku może okazać się, że kolor jednak nie jest tym, którego oczekiwaliśmy, zastosowana czcionka z daleka jest nieczytelna, a samo logo nanoszone na gadżety reklamowe traci proporcje. Jeśli chcemy uniknąć tego typu problemów, powinniśmy zlecić jego wykonanie firmie, która ma doświadczenie w projektowaniu logotypów (np. fooz.pl). Dzięki temu nie dość, że zastosują się do naszych wymogów, to podpowiedzą inne, dobre rozwiązania, albo wręcz sami zaprojektują logo, które według nich znacznie lepiej się sprawdzi.

Jak szukać agencji, która zaprojektuje nam logo, logotyp firmy?

Jak szukać agencji, która zaprojektuje logo?

Jeśli zdecydujemy się na zlecenie wykonania logotypu zewnętrznej firmie, stajemy przed trudnym wyborem. Agencji kreatywnych i reklamowych nie brakuje. Skąd więc wiedzieć, na kogo postawić? Wyjść jest kilka. Możemy popytać znajomych, którzy także prowadzą firmę, czy mogą nam kogoś polecić, czy są zadowoleni ze współpracy i efektów. Możemy także udać się do kilku agencji, które znajdują się w okolicy, po zapytanie ofertowe. Możemy także przeszukać Internet i przejrzeć portfolia wybranych agencji. To wbrew pozorom jest bardzo ważne. Jeśli agencja może nam coś pokazać, a tym bardziej coś, co im wyszło i świetnie się sprawdza, to tym bardziej o to pytajmy. Samo portfolio umożliwia nam sprawdzenie, czy na czymś podobnym nam zależy, czy jednak trudno będzie nam dojść do wspólnych ustaleń, zwłaszcza jeśli chodzi o walor estetyczny.

Agencja do zadań specjalnych

Równie ważną rzeczą, na którą trzeba zwrócić uwagę przy poszukiwaniu agencji, jest jej oferta. Najlepiej postawić na taką, która nie zajmuje się tylko projektowaniem logotypów. Jeśli wejdziemy we współpracę z firmą, która świadczy także inne usługi wchodzące w skład identyfikacji wizualnej firmy, to wiele na tym zyskamy. Będą mogli nam zaprojektować nie tylko logo, ale także wszystko to, czego potrzebujemy do reklamy, a także materiały przydatne w firmie, takie jak wizytówki, teczki, broszury inne materiały reklamowe z wykorzystaniem logotypu: długopisy, smycze, kalendarze, a wszystko z wykorzystaniem spójnej kolorystyki i czcionki. Tak, by od razu kojarzone było z naszą firmą i jej ofertą. Często agencje takie wychodzą także poza zakres wizualizacji i przygotowują całą strategię reklamową firmy, także w Internecie.

zostaw komentarz